Google, placering i top

Hele idéen med at have en hjemmeside er, at dine kunder besøger den.
Hvis du ikke selv giver dem adressen, skal de finde den på anden vis, og det gør de via søgemaskiner.

Derfor er det vigtigt, at din hjemmeside bliver listet som en af de første, når man søger på ord, der er specifikke for dit område. Faktisk så vigtigt, at flere firmaer tager store summer for udelukkende at "optimere" hjemmesider til f.eks. Google.

Søgemaskine-optimering er indbygget i Alia - og er aktiv, så snart dit site er oprettet.

Søgemaskiner giver din side en "score" efter: teknisk opbygning (det klarer Alia), hvor mange der linker til den, hvor specifik din tekst er og hvor mange gange det søgte ord optræder i teksten (og specielt i overskrifter).


Fire gode råd til søgemaskine-optimering

  1. Giv overskriften på siden et sigende navn.
    Det bedste er, hvis din overskrift minder om folks søgeord.

  2. Skriv kort og præcist og gentag gerne typiske søgeord flere steder i selve teksten - dog uden at overdrive.

  3. Få folk til at linke til dig.
    Jo flere hjemmesider der linker til dig, jo vigtigere tror søgemaskinen, din side er.
    Det kan være samarbejdspartnere, via pressemeddelelser til nyhedshjemmesider, når du deltager i debatfora eller ved banner-annoncer osv.
    Det bedste er, at få meget populære sider til at linke til dig.
    F.eks. vil et link fra DR.dk i forbindelse med en nyhed, give din side et enormt boost.

  4. Tilmeld dit site til søgemaskiner. Det kan du gøre via disse links:


Optimering Google, Yahoo, BING, Live search