Brug tilmelding til mere

De fleste benytter tilmeldingsfunktionen til at sende nyhedsbreve og beskeder, men det er kun en lille del af, hvad funktionen kan bruges til. Der kan spares penge, og ikke mindst administrationstid, på at udnytte tilmeldingsfunktionen optimalt.

Man kan med fordel bruge funktionen til

  • Feriemelding - også fra personale
  • Tilmelding til arrangementer og aktiviteter
  • Tilfredshedsundersøgelser

 

Forestil dig, at I ikke længere skal..
Lægge sedler ud i alle børnenes garderober, bruge tid på at samle sedler ind igen, rykke forældrene flere gange for aflevering af sedler, printe sedlerne ud igen, fordi de er blevet væk, indskrive hvem der holder ferie hvornår - og sende breve vedr. ovenstående med posten. 

3 hurtige trin

  1. Opret tilmeldingen på hjemmesiden
  2. Send forældrene en mail via beskedservice på hjemmesiden
    (forældrene udfylder selv boksen)
  3. Et klik - og du har en oversigt over fx alle børnenes ferieuger i et Excel-ark

Se her hvordan du laver en feriemelding (under Kundeservice)

 


Men forældrene er jo vant til at få sedler i garderoben...
De fleste er i dag vant til at benytte internettet i det daglige.

Vores erfaring er, at størstedelen af forældrene får tilmeldt sig ferie og aktiviteter med det samme, når det kan gøres via hjemmesiden. Der skal altså ikke rykkes for tilbagemelding mange gange.
 
Hvad med dem, der ikke har netadgang?
96% af alle børnefamilier har adgang til internettet hjemmefra (* Danmarks Statistik), de resterende har typisk adgang via arbejdspladsen eller familien.

I skolen er der ingen valgmulighed, der foregår alt via hjemmesiden. Så man kan lige så godt vænne forældrene til det, inden børnene kommer i skole.

Man kan også bruge funktionen til:

  • Sygemelding
  • Planlægning af arbejdsskema for personale
  • Kursustilmelding for personale

 

Bedre brug af tilmeldingsfunktionen betyder
Masser af sparede administrationstid og penge for jer - det giver mere tid og overskud til børnene. Prøv spareberegneren, os se hvor meget tid der kan spares).

 

Husk
Hjemmesiden skal ikke erstatte kommunikationen med forældre, men supplere og forbedre. Den personlige kommunikation får dermed en anden dimension - og vil typisk dreje sig mere om det enkelte barn frem for basale oplysninger om lukkedage og åbningstider.