4 gode spareråd

Ved at bruge hjemmesiden optimalt kan der være mange penge og administrationstid at spare. Man kan faktisk sige, at i jo højere grad hjemmesidens funktioner implementeres i det daglige arbejde, des mere henter institutionen hjem.

 

1. Send alle sedler som e-mail

Beskedservice gør det muligt at sende e-mail til alle forældre via hjemmesiden, og er essentiel for at opnå besparelser. Men de opnås kun, hvis alle forældrene er tilmeldt.


Giv forældrene besked om, at de skal tilmelde sig til beskedservice indenfor 14 dage, og ønskes der dispensation, skal forældrene selv henvende sig til jer, for at få information på anden vis. Der skal nok rykkes et par gange, og løsningen kan være, at forældrene tilmelder sig inde på kontoret, mens personalet giver børnene sko og overtøj på. 

2. Feriesedler og tilmelding

De største tidsbesparelser opnås ved at bruge sidetypen "E-mail, sms og tilmelding", til mere end beskedservice.
Brug f.eks. funktionen til feriesedler. Det gør det let at få en oversigt over forældrenes ferier, og hjemmesiden klarer det meste af arbejdet for dig. Det er også oplagt at bruge funktionen til tilmelding til forældremøder og arrangementer.


Læs mere om brugen af tilmelding

Eller få inspiration ved at indtaste oplysninger fra din institution i Spareberegneren.

3. Læg nyt indhold på

Hvis hjemmesiden ikke opdateres mindst en gang om måneden ser forældrene ikke noget formål med at besøge hjemmesiden. I stedet for at læse oplysningerne på hjemmesiden vil forældrene stille personalet de samme spørgsmål igen og igen - og/eller personalet bliver afbrudt med unødvendige telefonopkald.

 

Derfor: Opdater mindst en gang om måneden med nyheder, billeder og almen information og send beskeder til forældrene via beskedservice - så vil forældrene også læse den mere generelle information.

4. Henvis til hjemmesiden, igen og igen og...

Nogle institutioner oplever, at forældrene ikke automatisk søger informationerne på hjemmesiden og opgiver så helt at få forældrene til at bruge hjemmesiden. Det er ærgerligt både for institutionen, men også for forældrene.

 

Derfor: Oplys alle forældrene om, at alle informationer og tilmeldinger findes på hjemmesiden. Forældre der henvender sig til personalet for at få information der er tilgængelig på hjemmesiden, bør få en flink bemærkning om, at informationen også findes på hjemmesiden.


Al ny tankegang kræver lidt tilvænning og jo mere konsekvent institutionen er, des tidligere får alle glæde af fordelene med hjemmesiden. Den personlige kommunikation får dermed en anden dimension og vil fremover dreje sig mere om barnet.

 


God fornøjelse og husk at du altid er velkommen til at ringe ind og få flere gode råd.