Løsning og resultater

  

Kurser

Alle 43 institutioner fik en demoside og et 3-timers kursus i funktioner og formidling.

Kurset fokuserer på institutionernes dagligdag og opgaver, for at skabe relevans og forståelse.

 


Opgaver for forvaltning og IT-afdeling
Forvaltningens eneste opgave (efter eget valg) var, at koordinere tilmeldingen til kurserne, mens IT-afdelingens eneste opgave var at oprette og pege domænerne korrekt - resten af opgaven, inklusiv al kommunikation med institutionerne, blev udført af Alia.

 


Løbende status

Hver anden uge modtog forvaltningens koordinator en opdatering på forløbet.

Bl.a. status på de opstillede deadlines, målsætninger, institutionernes fremskridt mv.
Det var ikke nødvendigt at afholde ekstramøder.



Resultat

Efter tre måneder:
94 % var online med opfyldte SBI-krav
66 % havde inden for 2 uger opdateret deres side, uden kontakt til support el. forvaltning
Ca. 10-15 supportopkald om ugen til Alia
82 % udtrykte stor tilfredshed med løsningen (heraf 68 % meget tilfredse)


Efter 6 måneder:
100 % af alle institutioner online med opfyldte SBI-krav
87 % af institutionerne havde opdateret deres hjemmeside inden for de sidste 10 dage - uden kontakt til support eller forvaltning. Ca. 2-3 supportopkald om ugen til Alia
94 % udtrykte tilfredshed med løsningen (heraf 82 % meget tilfredse)


I dag

Én løsning der er let for alle - både institutioner, forvaltning og IT-afdeling.